ISO 22000

תקן "22000 ISO "ככלי מרכזי לבטיחות מזון

בעלי עסקים מהענף בוחרים להשקיע בתחומי המזון.מתוך עניין לבריאות טובה, חשיבות רבה למזון בטוח ואיכותי. בקרב כל החברות הרבות שמפיקות, מעבדות, ומשווקות מזון, אפשר לראות תחרות אזרחית גדולה במינה. חובת בעלי העסקים שמתעסקים במזון היא לספק ללקוחותיהם מזון ברמת איכות גבוהה, בטוח לצריכה בהתאם לתקנים והנחיות בטיחות המזון. כשמדובר בשוק המזון, חשיבה מחוץ לקופסא היא מכרעת. מערכת ניהול בטיחות מזון יכולה להיות פתרון טוב עבור מעשי הפיקוח והבקרה המנוהלים במפעלי המזון. עם מערכת זו, אפשר לזהות זיהומים מוקדמים, לשדרג מערכות ולספק את המידע הנדרש לצרכני המזון תוך צמצום סיכונים לספק מזון ברמת גבוה.

אף על פי כך, המערכת לא היא המסמך היחיד שיש למענה לו. תקן 22000 ISO הוא הראשון בהתעסקות בטיחות מזון. הוא מציין את הדרישות לארגון בנושא המזון. את הסטנדרט הזה הקנו בשנת 2005 ארגון התקינה הבינלאומי ISO, והיינו אחד מראשוני משפחת התקנים שעקבנו אחריו בארץ.

למי מיועד התקן?

22000 ISO מיועד לכל הארגונים בשרשרת המזון על מנת להבטיח מוצרים בטוחים לאורך השרשרת. ארגונים בשרשרת המזון הינם חקלאים, יצרני חומרי גלם, יצרני חומרי עזר ותוספים, יצרני מזון ומשקאות, בתי אריזה, מפעלי מזון, מסעדות, ארגונים הנותנים שירותי אחסון בענף המזון או/ו הובלתו למרכזים לוגיסטיים. התקן הוא תקן ניהולי ובינלאומי, התקנות וההנחיות שלו מותאמות גם בישראל.

הכירו את הדרישות תקן 22000:2005 ISO

התקן מתמקד בהגנה על בריאות הצרכן ובטיחות המזון, והוא מתאים לכל סוגי הארגונים בתחום המזון. הנה רקע על התקן, להלן עיקר דרישותיו:

  1. הבטחת בטיחות המזון: התקן מתייחס לשלבים שונים בשרשרת הספקים בתחום המזון ומעניק הכוונה לבטיחות המזון וניהול איכות.
  2. הדרכת עובדים: התקן דוגל דרישות להדרכת עובדים בתחום המזון כדי להבטיח שהם מבינים את המישורים החשובים לבטיחות המזון.
  3. ניהול סיכונים: התקן מדבר על ניהול הסיכונים הקשורים לתהליכי הייצור והשרשרת הספקים של המזון.
  4. סטנדרטיזציה: התקן קובע סטנדרטים והוראות לבניית מערכת ניהול בטיחות המזון, כולל הדרכות לביצוע אודיטים ובדיקות.

התקן יכול להתאים לסוגים שונים של ארגונים בתחום המזון, כולל מפעלי מזון, מסעדות, ספקי מזון ועוד. התקן 22000 ISO הוא כלי יעיל להבטיח את בטיחות המזון ואיכותו בסביבה שונה בתחום המזון. בזכות
הדרישות הסטנדרטיות שבו, תוכננים ומקיימים ערכת יעילות תהליכים במגוון ארגונים.